[E3 2015] Shenmue 3
Trzecia część Shenmue została zaprezentowana na konferencji Sony na obecnie trwającym E3. Prezentacji towarzyszył krótki występ Yu Suzukiego oraz łzy fanów na widowni. Nie przypominam sobie zapowiedzi gry, która by przebiegała podobnie, brak głośnych owacji i krzyków podekscytowanej publiki zastąpiło ciche wzruszenie (niektórzy naprawdę płakali) i wręcz niedowierzanie. Fani serii podchodzą do tematu bardzo poważnie – to jedna z najbardziej przełomowych i rozbudowanych gier swoich czasów, która przemknęła niezauważona przez część publiki ze względu na przedwczesną śmierć konsoli Dreamcast, dla której była jednym z największych tytułów first party. To dzieło Yu Suzukiego, designera Segi odpowiedzialnego za takie gry jak Afterburner II, Outrun czy w końcu Virtua Fighter, które opowiada historię młodego Ryo podążającego za zabójcami swojego ojca. Gra jest typowym tytułem action-adventure, jednak jak na swoje czasy niesamowicie rozbudowanym.
http://www.youtube.com/watch?v=ZNt_Pc6IdMc
Tytuł ukazał się w roku 1999 zachwycając z miejsca grafiką i otwartymi, wyjątkowo szczegółowymi lokacjami, które Ryo mógł dowolnie przemierzać. Miasta w grze są inspirowane prawdziwymi miejscami i okresami w Japonii oraz były wypełnione postaciami z którymi można porozmawiać. Każda linijka dialogu była dubbingowana, co w roku 1999 było precedensem, postaci były wykonywane w specjalnej technologii, która pozwalała skanować przygotowane wcześniej tradycyjnie wyrzeźbione modele twarzy i ciał, a także zawierała niespotykany w tamtych czasach system zmiennych pór doby oraz zmiennej, całkowicie dynamicznej pogody. Oprócz niesamowitych osiągnięć technologicznych, tytuł Yu Suzukiego mógł się pochwalić doskonale napisaną, poważną historią, która angażowała gracza emocjonalnie, a także doskonale zbalansowanym gameplayem gry z otwartym światem. Obecnie wszystkie z wyżej wymienionych cech musi posiadać każda wysokobudżetowa gra, jednak w tamtych czasach były to rewolucyjne pomysły.
Przy produkcji Shenmue III Yu Suzuki podparł się pomocą kickstartera, na którym w rekordowo szybkim czasie udało mu się uzbierać ponad 3 miliony dolarów (24 godziny – rekord dla uzbierania na kickstarterze miliona i dwóch milionów dolarów). Ponadto w produkcji Shenmue 3 pomaga Sony, które postanowiło uczynić z niego swój atut na konferencji. Sam Yu Suzuki jest wyjątkowo skromny jeśli chodzi o grę, mówi, że chce tylko dokończyć pracę nad grą i oddać do rąk fanów kolejną część tytułu, który tak pokochali. Obecne na E3 demo jest wyjątkowo krótkie, możemy zaledwie zobaczyć postaci głównych Ryo i Ling Shenhua w jesiennej scenerii, jednak nie jego treść jest ważna, a sam fakt istnienia w produkcji tytułu na który niektórzy czekają już ponad 13 lat. Demo, które zostało zaprezentowane było stworzone specjalnie na potrzeby pokazu, ma symbolizować koncept gry i ostatecznie tytuł będzie wyglądał zupełnie inaczej. Dla takich momentów i prezentacji istnieją właśnie targi E3, miejsce w którego kierunku każdy gracz zwraca swą głowę, właśnie po to, aby zobaczyć powrót swoich ulubionych tytułów po latach.
http://www.youtube.com/watch?v=aLRWL0s0l10
Nie traktuję tego pokazu jako punktu dla konferencji Sony, ponieważ Shenmue jest dużo dalej idącym fenomenem niż promocja jakiejkolwiek platformy czy firmy – to tytuł, który reprezentuje wszystko co w grach najlepsze: oddanie pracy nad grą, przełomową technologię i historię, która w sercach graczy jest nadal żywa po trzynastu latach. Yu Suzuki do produkcji gry ma zamiar wykorzystać Unreal Engine 4, a developerem tytułu ma być neilo wspierane przez jak największą liczbę designerów pracujących przy pierwszych dwóch częściach serii. Gra zaczyna dokładnie w momencie w którym skończyło się Shenmue II, a świat ma być nieco mniejszy niż wcześniej, lecz dużo bardziej szczegółowy. Przewidywana wstępna data premiery to dopiero 2017 rok. Życzymy wszystkim fanom Shenmue (w tym i sobie), aby tytuł się ukazał i przekroczył oczekiwania publiki, lecz do tego jest jeszcze długa droga. Co ciekawe oryginalnie Shenmue było planowane jako trylogia gier, lecz pomimo, że Sega miała gotowe znaczne części kodu i assetów do gry, tytuł nigdy nie został opublikowany ze względu na pogarszającą się formę firmy oraz zejście Yu Suzukiego na drugi plan przy projektowaniu gier.
___________________
Zapraszamy również do polubienia naszego profilu na Facebooku oraz
zapoznania się z ofertą naszego sklepu internetowego.